Sport

sport

 

Kdy fotografovat sport
Když se něco děje anebo cítíte, že to stojí za fotografování. Osobně nefotím všude a nefotím stále.
Udržuji si nadšení a zájem. Co se týče podmínek,nehrají roli. Jakákoliv je výzva. Někdy fotografování výrazně ulehčí, jindy zkomplikují, napříště vše
zinscenují. Tak to chodí.
Kde fotografovat sport
Tam, kde to stojí za to. Jednou plánovitě, jindy impulzivně. Je logické fotit tam, kde se něco odehrává a nemusí to být nutně sportovní klání. Privátní focení
určité akce v určitém prostředí a určitých podmínkách je vynikající. Dobrodružství stejně tak.

 

Jak fotografovat sport
Soustředěně i impulzivně. Vědět, co s fotoaparátem a pak vše nechat plynout. Jednou plánovaně tvoříte záběr, o kterém tušíte, jak by měl vypadat, jindy vás
doma u monitoru překvapí výcvak „od boku“, kterého jste si ve foťáku pomalu ani nevšimli. Samozřejmě doporučuji preciznost, manuální nastavování
a maximální důraz na kompozici.
Nastavení aparátu
Používat manuální režimy. Mít zautomatizované pohyby pro rychlé přenastavení v jakémkoliv režimu. Nastavit si na ovladače různé funkce
a vrýt si je pod kůži. Osobně preferuji maximální rychlost při přenastavování plně manuálního režimu a priority clony a s tím instinktivně řešit doladění i clony s časem. Neplést si, co mám na kterém prstu. Dále bleskové zaaretování ostření,ovlivnění expozice a nastavení ISO. Většinou lze navolit, kde a jak chcete nastavovat. Často střídám i plně inteligentní měření s ovlivněním
expozice a bodového měření. Podle situace.
Ostřím jedním bodem, který můžu vybírat.

Objektivy
Všechny. Nejsou v nabídce jen tak zbůhdarma.Od 8mm rybího oka po nejdelší teleobjektiv.
Všechny ve sportu využijete. Preferujijednoduchost. Čím standardnější objektiv,tím vyšší nároky na kompozici (to není dané pravidlo, jen se to častěji stává). Rybí oko je pohledu lidského oka radikálně vzdálené,takže výsledek je nevšední a dramatický, ale všeho moc škodí. Spíš se soustřeďte na obsah
než na formu.
Pomůcky
Vlastní soudnost, dobré boty, odolnost a odhodlání. Müsli tyčinky.

Obsah snímku
Měl by divákovi odvyprávět víc než jen primární akci. Akce se děje v prostředí, atmosféře atd. Nikdy nevytvoříte záběr, který se bude líbit všem. Obsah by
měl korespondovat s provedením. Nespokojte se s ničím jiným než s precizním provedením a zpracováním daného tématu. Ať se pokusíte o syrovou neuhlazenou formu,nebo naopak katalogově dokonalý snímek.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>